Intermittent Fasting schema | Het Warrior dieet

Warrior dieet voor intermittent fasting

Intermittent Fasting schema voor het Warrior dieet

The Warrior Diet werd gepopulariseerd door fitness-expert Ori Hofmekler.

Intermittent Fasting schema: het Warrior dieet

Je eet gedurende de hele dag (16 tot 18 uur) kleine snacks van groenten en fruit. Vervolgens eet je ’s nachts de grote maaltijd met de koolhydraten als laatst.

Hoe werkt het schema van het Warrior dieet?

  • Gedurende 10–18 uur per dag eet je alleen lichte snacks van rauw fruit, groenten en eiwitten zoals yoghurt
  • ’s avonds nuttig je één grote maaltijd, waarbij je de koolhydraten als laatste genuttigd worden om een stabiel insulineniveau te krijgen.
  • Wissel per dag tussen koolhydraatrijk en vetrijk voedsel voor de maxime vetverbranding tijdens lichaamsbeweging.
  • Eet of drink geen bewerkte voedingsmiddelen
  • Eet alleen biologische producten om oestrogenen stoffen te vermijden
  • Eet zo min mogelijk producten uit plastic verpakkingen om oestrogenen stoffen te mijden
  • Drink alleen gezuiverd bronwater
  • Kook alleen met gezuiverd bronwater
  • Drink zo min mogelijk alcohol
  • Tijdens het sporten maak je gebruik van korte en intensieve trainingen (20–40 minuten)

Waaruit bestaat een typisch Warrior maaltijd?

  • Rauwe ongekookte en gekookte groente
  • Steak, varkensvlees, lamsvlees, kip, vette vis
  • Aardappels, rijst en andere graansoorten

Conclusie van het Warrior dieet

Kortom, je ‘vast’ de hele dag en ‘feest’ ’s nachts binnen een etmaal van 4 uur. Het Warrior-dieet was vroeger een van de eerste populaire ‘diëten’ met een vorm van Intermittend Fasting.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.