Intermittent Fasting schema | Eet wanneer je honger hebt

Intermittent Fasting schema voor het eten wanneer je honger hebt

Je hoeft niet echt een gestructureerd vastenplan te volgen om de voordelen ervan te ervaren. Het “eet wanneer je honger hebt” principe is misschien wel de meest natuurlijke manier van Intermittent Fasting.

 

Intermittent Fasting schema: eten wanneer je honger hebt

Je eet gedurende de hele dag (24 uur) wanneer je honger hebt (let op: geen trek!). Probeer je dagelijkse energiebehoefte te verdelen over de aantal porties dat je eet.

 

Hoe werkt het schema van eten wanneer je honger hebt?

De bedoeling is om van tijd tot tijd maaltijden over te slaan. Heb je een keer geen honger of ben je druk bezig met iets? Houd je dan niet vast aan een bepaalde tijd om te eten maar luister naar je lichaam. Het 6 keer per dag eten is door de industrie opgelegd en is dus een pure mythe betreffende gezondheid.

Het menselijk lichaam is prima in staat om lange periodes van hongersnood aan te kunnen, laat staan ​​om een ​​of twee maaltijden per dag te missen. Dus als je op een dag echt geen honger hebt, sla dan het ontbijt over en eet gewoon een gezonde lunch en diner. Het overslaan van één of twee maaltijden, als je je daartoe geneigd voelt, is eigenlijk onbewust een vorm van Intermittent Fasting. Zorg er wel voor dat je gezond en gevarieerd eet.

 

Conclusie van “eten wanneer je honger hebt”

Dit is mijn inziens de meest natuurlijke manier om te vasten. Het is over het algemeen best eenvoudig om 1 of 2 maaltijden over te slaan als je geen honger hebt of geen tijd hebt om te eten.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.